fredag 23 augusti 2013

Ljuga eller sanningen...

Många förstår inte, eller hur skall man förklara?
Någon random person kommer fram till vagnen du sitter i och säger " Åhh vad söt hon/han är" "Hur gammal är hon/han" Jag "Det är en pojke!" Varför skulle det vara så omöjligt att se? Sen kommer problemet, skall jag ljuga och säga att du är snart ett år. Eller skall jag säga som det är att du är tre år?
Ljuger jag så gör jag oftast det när jag tror det är en person jag inte skall träffa igen. Problemet kommer om vi träffar personen igen. Men säger man sanningen, ser dom konstigt på mig sen på dig, och tror att jag är knäpp. Då får man säga resten av historien, att du är liten och väldigt sen i din utveckling, så kanske man får en förståelse.

Jag kan heller inte komma på hur man skall förklara för släkt och vänner vad det är med dig, fast du är världens mest underbaraste unika pojke. En diagnos, verkar så omöjligt att det kommer du nog aldrig få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar